ОСВІТА ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ - 2017

Взаємодія дошкільного закладу з родиною – запорука успіху у вихованні дітей дошкільного віку

Дитина – дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім'ї, працьовитість, духовне багатство й моральна чистота матері та батька.
Родина, батьки  – найперші вихователі та головний природний осередок виховання дитини. У сучасному світі зростає розуміння ролі сім’ї, як такої, що визначає не тільки долю дитини, а розвиток суспільства.
В Концепції дошкільного виховання в Україні, Державній національній програмі “Освіта”. Україна ХХІ ст., Закон України “Про дошкільну освіту та виховання”, “Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні” підкреслюється велика роль родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного виховного середовища й водночас підкреслюється відповідальність за виконання своїх батьківських обов’язків.
Сьогодні, лише незначна частина батьків може спрямувати у правильне русло виховання своєї дитини, отже, потребує допомоги фахівців. Такою допомогою повинна бути діяльність педагогів, які сприяють всебічному розвитку дітей, та допомагають сім’ї у їх вихованні. Розуміння того, що саме в сім’ї закладається фундамент повноцінного фізичного і психічного розвитку дитини, спонукає дошкільний заклад до пильного вивчення запитів, потреб і вимог сучасної сім’ї, тобто, до тісної взаємної ДНЗ і родини.
Співдружність з сім’єю – одне з першочергових завдань, мабуть, у кожному дошкільному закладі. Сучасне життя спонукає до урізноманітнення та обновлення форм спільної роботи з батьками. Використання різних форм і методів, залучення батьків до співпраці, творчість педагогів, дипломатичність – запорука успішної взаємодії ДНЗ і родини. Здійснення цієї роботи, досягнення в ній справжнього успіху можливі лише при індивідуальному підході до кожної сім’ї. Тільки тоді батьки йтимуть до дитячого садка зі своїми радощами і сумнівами, стають єдиним колективом, завжди допоможуть і підтримають педагога.
В нашому дошкільному закладі ми використовуємо такі форми роботі з батьками:
1) індивідуальні (анкетування, попередні візити батьків з дітьми, співбесіди, консультації, телефонний зв’язок, відвідування вихованців удома).
2) наочно-письмові (батьківські куточки, тематичні стенди, виставки, родинні газети, скринька ідей та пропозицій).
3) групові (консультації, збори, практикуми, школа молодих батьків).
4) колективні (батьківські конференції, зустрічі за круглим столом, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей, перегляд ранків, спортивних загань).
5) інтернет – ресурс: ведення блогів педагогічними працівниками, постійне поновлення інформації на сайті ДНЗ.
            Використання цих методів дає свій позитивний результат. Ми вже третій рік поспіль проводимо в своєму дитячому садочку «Тиждень сім'ї», при проведенні якого включаємо всі методи та форми роботи з батьками. На досвіді проведення «Тижня сім'ї» в перший рік ми змінили деякі форми та методи роботи з батьками на інші. Щороку намагаємось придумати для батьків щось нове, цікаве. На цих заходах ми не тільки вчимо батьків як правильно виховувати та розвивати своїх дітей, спілкуватись з малюками, а й чим вдома можна зацікавити малюків, як правильно підібрати заняття для спільного проведення часу з батьками. Багато цікавого та потрібного розповідають нам батьки, також разом готуємо поробки,  прикраси для музичної зали і т.д. І колектив і батьки отримують масу позитивних емоцій.
Дні відкритих дверей – дієва форма педагогічної просвіти батьків у нашому ДНЗ, яка взаємно збагачує батьків і педагогів досвідом вивчення особливостей дітей та мистецтвом їх виховання. Безпосереднє ознайомлення з життям дітей в д/з дозволяє батькам переконатися, що виховання знаходиться в умілих і надійних руках.
Багато задоволення отримують малюки коли їхні мами проводять з ними роботу. Ця форма організації занять повинна змістом новизни, відкриття особистості своїх батьків.
Зрозуміло, що не всі батьки проведуть заняття у дитсадку, але пограйтеся з хлопчиками та дівчатками, підклеїти разом книжки, розповісти про свою професію зможе майже кожен. Присутність батьків допомагає вихователям організувати різні види діяльності, наближує умови в групі до домашніх. Батьки свою чергу, бачать дитину серед однолітків, об’єктивно оцінюють її сильні слабкі риси. Спільні емоції і спільна діяльність дарують радість і батьками і дітям. 

Немає коментарів:

Дописати коментар